The Human Centipede 2009

Filmen handlar om den pensionerade kirurgen dr. Heiter. Han har just lyckats att göra en tusenfoting av tre rottweiler och drömmer nu om att skapa en mänsklig tusenfoting genom att placera människor på knä bakom varandra och operera ihop dem från mun till anus. Efter han har samlat ihop sina tre offer så sätter han igång med operationen i hans källare.

I rollerna:
Dieter Laser, Ashley C Williams, Ashlynn Yennie och Akihiro Kitamura.

Laser gjorde ett mycket bra jobb då han spelar den psykiskt sjuka doktorn, det var så trovärdigt med personligheten och alla ansiktsuttryck han gjorde. Mycket imponerande måste jag säga, att han klarade av att spela en sådan här roll. Man fick verkligen intrycket av att han var en mycket sjuk människa som drömmer om att göra en lyckad mänsklig tusenfoting.

Måste säga att det här var nog den vidrigaste filmen som jag har sett, den är inte direkt skrämmande, utan tanken på hur personerna som sitter ihop upplever, fick mig att må dåligt. Att man kommer på att göra en sån här film, de som gjorde filmen var nog inte riktigt 100.


Källa: http://media.wrzru.com/covers/10013423794bf56be1b2940.png



Källa: http://www.youtube.com/watch?v=IX8fKLjC__c

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch!

2012-01-19 @ 17:36:45
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Jag vill se den, men skulle aldrig våga pga äckelfaktorn. Uhhhh, ryser av bara tanken på filmen!

2012-01-22 @ 18:03:16
URL: http://mooollys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0